پروتکل های VPN


از لحاظ تاریخی ، اتصالات به سبک VPN از طریق مودم های شماره گیری یا خطوط اجاره ای با استفاده از مدارهای مجازی X.25 ، Frame Relay و Asynchronous Transfer Mode (ATM) ارائه شده اند. با این حال ، آنها VPN واقعی محسوب نمی شوند.

VPN های واقعی را می توان در سال 1996 جستجو کرد ، زمانی که مایکروسافت یک پروتکل تونل زنی نقطه به نقطه ایجاد کرد ، همچنین به عنوان پروتکل تونل زنی نقطه به نقطه یا PPTN شناخته می شود. این روشی برای ایجاد یک شبکه امن بین کاربران از طریق رمزگذاری داده ها و تشکیل یک تونل از طریق اتصال LAN یا WAN بود. PPTN انتقال داده را ایمن تر کرده و به عنوان VPN محبوب باقی مانده است. پروتکل های دیگری برای ارائه خدمات VPN اخیراً تهیه شده است. در ابتدا ، آنها توسط مشاغل و مقامات دولتی مورد استفاده قرار می گرفتند ، اما با گسترش استفاده از اینترنت ، VPN ارزان یا رایگان ایجاد شده است تا به مردم در استفاده ایمن و ایمن از اینترنت کمک کند. هدف این B2C VPN ها محافظت از کاربران در برابر سانسور ، هکرها ، بازیابی اطلاعات و هرزنامه ها بود. بیشتر سرویس های VPN پس از سال 2005 ایجاد شده اند.

بازار

استفاده از VPN در حال رشد است. استاتیستا ارزش بازار را 35.73 میلیارد دلار در سال 2022 پیش بینی کرده است

یک نظرسنجی VPN ، منتور س askedال کرد که آیا مردم در ماه گذشته از VPN استفاده کرده اند یا خیر و متوجه شد که بیشترین کاربرد در آسیا (30?) و پس از آن آمریکای لاتین (23?) و خاورمیانه و آفریقا (20?) ، با اروپا و آمریکای شمالی با 18?. اختلافات زیادی بین کشورها حتی در یک منطقه وجود دارد. به عنوان مثال ، 44? از اندونزیایی ها در نمونه تحقیق گفتند که در ماه گذشته از VPN استفاده کرده اند. طبق GeoSurf ، بیشتر کاربران VPN مرد هستند. مطالعه وی نشان داد که 62? از مصرف کنندگان مرد و 38? زن هستند.

مطالعه VPN Mentor همچنین نشان داد که چرا مردم از VPN استفاده می کنند. دلیل اصلی آن رفع انسداد محتوای سرگرمی مسدود شده جغرافیایی بود. دلایل دیگر دسترسی به شبکه ها و سایت های محدود شده توسط دولت بود. امنیت هنگام استفاده از شبکه های WiFi عمومی و مشترک ؛ مرور سایت های اخم در محل کار ؛ دسترسی به سایتهای مسدود شده در مدرسه ؛ استفاده از تورنت ، مانند The Pirate Bay ؛ پنهان کردن رفتار آنلاین از دولت ، ISP یا کارفرما. ارتباط امن بین روزنامه نگاران و منابع ؛ فعالیت سیاسی براندازانه دسترسی به سایتهای محلی هنگام مسافرت به خارج از کشور.

هنگامی که دونالد ترامپ ، رئیس جمهور سابق آمریکا پیشنهاد منع استفاده از TikTok را مطرح کرد ، علاقه به VPN در ایالات متحده افزایش یافت.

تایپ کنید

سه نوع VPN وجود دارد:

• دسترسی از راه دور

• مبتنی بر سایت اینترانت به سایت

• سایت مبتنی بر اکسترانت به سایت.

در حالی که کاربران فردی اغلب با VPN دسترسی از راه دور ارتباط برقرار می کنند ، شرکتها بیشتر از VPN سایت به سایت استفاده می کنند.

VPN ها را می توان با اتصال یک رایانه به شبکه یا یک سایت به سایت برای اتصال دو شبکه به عنوان میزبان شبکه یا دسترسی از راه دور مشخص کرد. در یک محیط شرکتی ، VPN های دسترسی از راه دور به کارمندان اجازه می دهند در خارج از دفترخانه به اینترانت شرکت دسترسی پیدا کنند. VPN های سایت به سایت به کارمندان در دفاتر مختلف جغرافیایی اجازه می دهد تا از یک شبکه مجازی مشترک استفاده کنند. همچنین می توان از VPN برای اتصال دو شبکه مشابه در یک شبکه میانی متفاوت مانند دو شبکه IPv6 متصل شده از طریق شبکه IPv4 استفاده کرد.

سیستم های VPN را می توان براساس:

• پروتکل تونل زنی که برای تونل سازی ترافیک استفاده می شود

• محل نقطه انتهای تونل ، به عنوان مثال در لبه مشتری یا در لبه ارائه دهنده شبکه

• نوع توپولوژی اتصال ، مانند سایت به سایت یا شبکه به شبکه

• سطح امنیت ارائه شده

• لایه OSI که در شبکه اتصال متصل می کنند ، مانند طرح های لایه 2 یا اتصال شبکه لایه 3

• تعداد اتصالات همزمان

مکانیسم های امنیتی

VPN نمی تواند ارتباطات آنلاین را کاملاً ناشناس کند ، اما معمولاً می تواند باعث افزایش حریم خصوصی و امنیت شود. برای جلوگیری از افشای اطلاعات شخصی ، VPN معمولاً فقط دسترسی از راه دور معتبر را با استفاده از پروتکل های تونل زنی و تکنیک های رمزگذاری مجاز می دانند.

مدل امنیتی VPN:

محرمانه بودن ، به طوری که حتی اگر ترافیک شبکه در سطح بسته استشمام شود (نگاه کنید به sniffer شبکه و بررسی بسته عمیق) ، مهاجم فقط داده های رمزگذاری شده را مشاهده می کند

• احراز هویت فرستنده برای جلوگیری از دسترسی کاربران غیر مجاز به VPN

• یکپارچگی پیام برای تشخیص موارد جعل پیام های ارسالی.

اطلاعات بیشتر در این زمینه را در این مقاله بخوانید

 

مراحل چرخه زندگی یک تونل IPSec در یک شبکه خصوصی مجازی.

پروتکل های VPN امن شامل موارد زیر است:

• امنیت پروتکل اینترنت (IPsec) در اصل توسط کارگروه مهندسی اینترنت (IETF) برای IPv6 ساخته شده است ، که قبل از توصیه RFC 6434 در تمام استانداردهای سازگار IPv6 لازم است. این پروتکل امنیتی مبتنی بر استانداردها همچنین به طور گسترده ای با IPv4 و پروتکل تونل سازی لایه 2 استفاده می شود.

اطلاعاتی درباره تکثیر گیاهان


اطلاعاتی درباره تکثیر گیاهان

 

kliz_m2.jpg

 

سبزیجات، مهمترین استفاده روزانه ما:

رپرتاژآگهی – سبزیها، علاوه بر نقش مهمی که در برنامه غذایی و در نتیجه سلامتی مردم دنیا دارند، به عنوان قسمت مهمی از بخش کشاورزی به حساب می آیند. پر واضح است که هر پیشرفتی در جهت افزایش تولید محصولات کشاورزی، بخصوص سبزیها و فروش آنها در بازارهای داخلی و خارجی کشور، کمک به وضع اقتصادی تولید کننده و در نتیجه کمک به وضع اقتصادی کشور است. تولید سبزی به نحو مطلوب و بازار پسند و مطابق با استانداردهای بین المللی و عرضه آنها در بازارهای جهانی، سبب می شود که درآمد ارزی کشور بالا رود و می تواند بخشی از صادرات غیر نفتی کشور را تشکیل دهد.

نظر به تنوع آب و هوای کشور که ما در تمام فصول سال قادر به تولید انواع مختلف سبزی هستیم و با توجه به موقعیت جغرافیایی کشور ایران در بین سایر کشورهای منطقه، بخصوص کشورهای حوزه خلیج فارس که علاقه مند به خرید سبزی های مختلف هستند، سبب می گردد که ما برای تولید سبزی و عرضه آنها در بازارهای دنیا، برنامه دقیق و منظمی داشته باشیم.

در حال حاضر سالیانه مقدار زیادی از زمینهای زراعی کشورهای پیشرفته به زیر کشت انواع مختلف بذر سبزیجات می رود و سبزیهای تولید شده به صورتهای مختلف تازه، یخ زده، کنسرو شده، پخته شده و تغییر شکل یافته در تمام طول سال مورد استفاده مصرف کنندگان قرار می گیرد و بخش مهمی از آنها به کشورهای دیگر صادر می گردد. بعضی از کشورهای پیشرفته دنیا، مانند آمریکا، فرانسه، انگلستان و هلند با احداث گلخانه های عظیم و بزرگ و مدرن که مساحت بعضی از آنها به هکتارها می رسد و مجهز به سیستمهای رایانه ای برای کنترل رطوبت، دما، نور و سایر عوامل لازم مناسب رشد، می باشند به کشت و پرورش و تولید انواع مختلف سبزی همت گماشته اند و قادر خواهند بود در هر موقع از سال هر نوع سبزی را تولید و به بازار عرضه کنند. سبزیهای تولید شده با به مصرف داخلی می رسند و یا با بهترین و مدرنترین نوع بسته بندی به کشورهای دیگر صادر میشوند و سالیانه از این طریق میلیاردها دلار ارز به کشورهای صادر کننده بر می گردد.در انتها بذرهایی که صرفه اقتصادی خوبی دارند را به شما معرفی می کنیم که می توان بذر نعنا، بذر فلفل ، بذر خیار، بذر گوجه فرنگی و سایر سبزیجات و صیفی جات را نام برد.

 

نگاهی اجمالی به گلها و نقش آنها:

 

 

انتخاب گل

اولین گام در گلکاری، تعیین نوع گلی است که تصمیم به کشت آن می گردد. اگر قبلا برای انتخاب گل تصمیمی اتخاذ نگردیده است، باید انتظار مورد نظر از گل در وحله اول روشن گردد  رنگ، عطر، ترکیب، شکل گل، اندازه گیاه  و محلی را که قرار است گل در آنجا کشت گردد در نظر گرفته شود مثلا در آفتاب، سایه، سایه آفتاب، گلدان. با در نظر گرفتن این عوامل می توان گلی را که منطبق با شرایط مورد نظر است و مناسب محلی است که کشت در آنجا قرار است اعمال گردد انتخاب و نیاز باغچه یا فضای سبز را برطرف نمود.

 

کاشت بذر و انتخاب بذر مرغوب

زمانیکه تصمیم نهائی برای کشت گیاه انتخابی قطعی شد، میتوان آنرا در زمین یا گلدان کشت نمود. بذور گلها را میتوان از بذر فروشیها، نمایشگاههای گل با فروشگاههای وسایل کشاورزی تهیه نمود. سایت بذرکو یکی از سایتهای خوب برای خرید بذر گل و پیاز گل  است که پیشنهاد می دهیم. بذور را میتوان مستقیما در محل اصلی و یا در جعبه کاشته و سپس به محل اصلی منتقل نمود.

زمان کاشت بذر در باغچه و یا هوای آزاد

بزرگترین امتیاز بذرپاشی در باغچه (برعکس بذر پاشی در جعبه) اینست که در فصل خود نیازی به جابجائی نشاء نیست و چون جابجائی نشاء خود عامل تأخیر در رشد و نمو آنست گیاهان زودتر به گل می نشینند.

بهترین زمان برای کاشت بذر در باغچه موقعی است که خطر یخبندان رفع گردیده و گرمای داغ، تابستانی هم فرا نرسیده باشد.

اگر خیلی زود اقدام به کشت گردد یخبندان احتمالی، گیاهان جوان را خشک می کند و یا سرما و زمین مرطوب باعث دیر سبز شدن و تأخیر رشد آنها می گردد، و اگر خیلی دیر کشت گردد، گیاهان جوان در اثر تابش خورشید می سوزند، و یا در هوای گرم، گیاه نارس قادر به رشد سریع نخواهد بود.

آماده کردن خاک

اگر باغچه یا محل گلکاری با موفقیت کم در رشد و نمو گیاهان مواجه است، ممکن است در اثر یکی از نارسائیهای مهم خاک باشد. گیاه مانند انسان برای زندگی به غذا، هوا و آب نیازمند است. گیاهان این مواد ضروری را توسط ریشه از خاک میگیرند. هر چه خاک بتواند بهتر عناصر فوق را در اختیار گیاه قرار دهد، گیاه هم بهتر رشد میکند.

خاک مطلوب باید به اندازهای نرم باشد که بتواند آب و هوا در آن نفوذ نموده و به راحتی جذب ریشه گیاه گردد. سستی و نرمی خاک نیز موجب انتشار ریشه در داخل خاک شده در نتیجه مواد غذائی مورد نیاز از جهات مختلف اخذ می گردد. خاک باید به اندازه نیاز گیاه آب را در خود بپذیرد، در صورتیکه آب را در خود نگهدارد باعث پوسیدگی ریشه گیاه می شود.

به طور معمول خاک نیاز به زیر و رو شدن تا عمق ??-?? سانتیمتر و خرد کردن کلوخها دارد. چنانچه در نظر است در مساحتی کم کشت صورت بگیرد، بیل و چنگک و یا بیلچه برای زیر و رو کردن خاک کافی است. در غیر اینصورت با استفاده از ماشین شخم زن خاک می توان اقدام به زیر و رو کردن خاک نمود.

اگر خاک خیلی سفت بوده و بیل در آن فرو نمی رود با آب آن را خیس نمایید و پس از تقریبا” خشک شدن اقدام به شخم زدن نمود.

هموس یا سایر مواد ارگانیک مانند پیت، خاک برگ یا کود حیوانی باعث اصلاح اغلب خاکها می گردد، مواد لازم به ضخامت ? تا ?.? سانتی متر در روی زمین کشت پخش گردیده  و با یک شخم به عمق تقریبا” ?? سانتی مترف کلا” با خاک مخلوط می شود.

 

آموزش کاشت بذر:

 

 

کاشت بذر در گیاهان با هم متفاوت می باشد. بعضی از گیاهان نیاز به سرمادهی و تیمار دهی دارند همانند بذر درختان سردسیری. بعضی از بذرها همانند گلها سریعا جوانه زنی می کنند و بهترین گزینه برای افراد علاقمند کاشت بذر می باشد. همچنین پیاز گل نیز با توجه به راحت بودن می تواند گزینه مناسب دیگر برای شما باشد.

بستری از خاک سبک را تهیه کرده، گلدانی انتخاب کنید که انتهای آن سوراخ ایجاد کنید، سپس بذرهای خود را روی بستر پخش کرده، و روی آن با تناسب دو برابری قطر بذر خاک نرم الک شده بریزید. با یک آب پاش آن را اسپری کرده و آن را در مکانی با دمای ?? الی ?? درجه قرار دهید. هر زمان که دیدید رطوبت کم شد مجددا” آن را آبیاری سبک انجام دهید تا زمانی که بذرها جوانه زنی کنند.

کاشت پیاز گل: پیاز ها نسبت به همدیگر فرق دارند حتی بعضی ها لازمه آن دارند تا سرمادهی شوید برای دیدن پیاز گل می توانید در این سایت اطلاع جامع پیدا کنید.

 

منبع شفقنا

 

اشتباهات رایج در طراحی سایت


اشتباهات رایج در طراحی سایت

خیلی از افراد در زمان طراحی سایت خودشان یا توسط دیگران به مسائل و ویژگی آن توجهی نمی کنند. این امر زمانی قابل توجه است که شما از سایت خود ناراضی و تصمیم دارید هزینه ی دیگری را بابت طراحی سایتتان متحمل شوید. این مساُله تاُثیر منفی بر عملکرد طراحی وب سایت دارد. گروه بانی سایت برآن است تا شما را از 8 عامل بروز مشکلات در طراحی سایت آشنا کند.

1- تصویر خود را در صفحه خانه نگذارید!
با وجود آن که عکس شما یک نوع خوشامدگویی به بازدید کنندگان شمار می آید، برخی کارشناسان عقیده دارند، این عکس، دلیل حضور بازدیدکنندگان را در طراحی وب سایت شما کم رنگ می کند. دیدن عکس شما در سایت، مانند ملاقات یک شخص جدید است، و به جای پرداختن به مسایل بازدیدکنندگان، مثل این است که به آنها بگویید: من چقدر در این عکس، عالی به نظر میرسم. وب سایت شما باید تماماً درباره ی بازدیدکنندگان باشد و نه در مورد شما. قبل از هر چیزباید نظر بازدید کننده را دریابید. طراحی سایت شرکتی

  2- آلودگی دیداری و شنیداری کم تر ایجاد کنید!
این مورد شامل هر چیز دیدنی و شنیدنی می شود. از یک طرف تصاویر متحرک گیج کننده در صفحه ی اصلی واز طرف دیگرهر نوع عکس، از مشتریان طراحی وب سایت گرفته تا ...
اول چیزی بیش از بهره گیری بیهوده از فن آوری جدید نیست و مثال آخر، گمراه شدن از مسیر فعالیت های حرفه ای است. گذشته از این، بارگذاری موسیقی های پرزرق برق و پر سر و صدا مدت زیاد ی طول می کشد و همین امر، بازدید کنندگان طراحی وب سایت شما را فراری می دهد. طراحی سایت تهران 
داشتن یک طراحی وب سایت با فن آوری قوی برای بسیاری از وب سایت ها ضروری است، اما برای حضور تکنولوژی باید دلیلی مهم تر از تحت تاثیر قراردادن مردم، وجود داشته باشد.

 

3- کم تر سوال بپرسید؟
گاهی اوقات شما قصد دارید که از بازدید کننده سوالاتی را بپرسید. اما ساختار طراحی وب سایت باید به اندازه ی کافی ساده باشد، تا بازدیدکنندگان گیج و سر در گم نشوند.از تنظیم فهرست انتخابی با حدود ?? گزینه ی انتخابی خودداری کنید، افراد،در هر بار می توانند بین ? تا ? مطلب را به خاطر بسپارند. سعی کنید از این حد فراتر نروید، چون در غیر این صورت،آنها گیج شده، طراحی وب سایت شما را ترک می کنند. ساخت سایت         

 

4- به حریم شخصی کم تر لطمه وارد کنید!
البته این مساُله تا حد زیادی به ماهیت وب سایت، شغل و کنارآمدن شما با قضایا بستگی دارد. در هر صورت ضروری است، که مطالب وب سایت خود را خوب بررسی کنید، تا اطلاعاتی که به مسایل شخصی و مسایل امنیتی لطمه وارد می کند، و همچنین مورد علاقه ی هکرها است در آن موجود نباشد. در ابتدایی ترین مراحل، باید از گذاشتن عکس ها، آدرس های ایمیل و جزییات شخصی کارکنان در طراحی وب سایت خودداری کنید. همچنین، چگونگی طراحی ساختار URL و صفحه ی پیغام ایراد ??? نوع سرور یا پشتیبان شما را برای افراد، آشکار می سازد. این ها چیزهایی است که هکرها نباید بدانند. حتی در انتشار اطلاعات درباره ی تولیدات، کارشناسان وب، توصیه می کنند، فقط از نکاتی که مشتریان را به خرید ترغیب می کند؛ استفاده کنید و نه نکاتی که اطلاعات شرکت را به خارج انتقال دهد.

5- از سخنان نامفهوم استفاده نکنید!
هدف اصلی بیشتر وب سایت ها آگاه ساختن مشتریان از نحوه فعالیت های طراحی وب سایت و چگونگی ارائه خدمات و تولیدات به مشتریان است. وقتی در طراحی سایت خود از زبانی فنی یا اصطلاحاتی نامفهوم استفاده می کنید به طوری که اکثر مردم از درک آنها عاجزند در حقیقت به کار بیهوده ای دست زده اید. از بیانی شیوا و مستقیم استفاده کنید. استفاده از کلمات پیچیده یا زیاده گویی در اینترنت امری عادی است. اما این مسأله با صداقت‏، کیفیت محصولات و درستکاری فعالیت های شما مغایرت دارد. شرکت طراحی سایت     

6- از امکانات خود به نحو احسن استفاده کنید!
مطمئناَ قصد شما فروش اجناس از طریق طراحی وب سایت است. اما بازاریابی از طریق سایت بیش از آگاهی دادن و جذب مردم به لاف زدن می پردازند، فقط بازدید کنندگان را فراری می دهد. وب سایت خود را با تبلیغات پر نکنید بلکه آن را به شکل یک مکالمه دو طرفه بین خود و بازدید کنندگان طراحی کنید.

7- گفتگو بهمراه ناظر؟
اگر قصد دارید یک محیط گفتگو ایجاد کنید، از یک ناظر برای پذیرفتن موارد احتمالی استفاده کنید به این ترتیب از هرزنامه ها، درخواست های خلاف عرف، نقض حریم امنیتی و سایر درد سرها دوری می کنید.  

طراحی سایت اختصاصی  

8- مطالب خود را بروز کنید!
آنچه که باعث سردرگمی بازدیدکننده می شود مطالب قدیمی است. همین اتفاق در مورد لینک هایی صادق است که افراد را به صفحات غلط هدایت می کند. به طور منظم طراحی وب سایت خود را بررسی کرده و لینک های تغییر یافته و از رده خارج را شناسایی کنید.

  1. http://seo-webdesign.aramblog.ir/post/25
  2. http://seo77.samenblog.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AA%D8%BA%D8%B0%DB%8C%D9%87-%D9%88-%D8%B1%DA%98%DB%8C%D9%85-%D8%AF%D8%B1%D9%85%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA.html
  3. http://seo77.samenblog.com/%D9%84%D8%B2%D9%88%D9%85-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%AD%D9%82%D9%88%D9%82%DB%8C-%D9%88-%D9%88%DA%A9%D8%A7%D9%84%D8%AA.html
  4. http://seo77.samenblog.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D9%85%D8%B1%DA%A9%D8%B2-%D9%85%D8%B4%D8%A7%D9%88%D8%B1%D9%87.html
  5. http://seo77.samenblog.com/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86-%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C-%D9%88%D8%A8-%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA-%D8%A7%D9%86%D8%AC%D9%85%D9%86.html
  6. http://seobaz.famblog.ir/post/18
  7. http://seobaz.famblog.ir/post/16
  8. http://seobaz.famblog.ir/post/14
  9. http://seobaz.famblog.ir/post/12
  10. http://seobaz.famblog.ir/post/10
  11. http://tejarat-online.avablog.ir/post/25/%D9%BE%D9%84%D8%A7%DA%AF%DB%8C%D9%86+%28Plugin%29+%DB%8C%D8%A7+%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86%D9%87+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F
  12. http://tejarat-online.avablog.ir/post/23/%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87+SSL+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA+%D9%88+%DA%86%D8%B1%D8%A7+%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%82%D8%AF%D8%B1+%D9%85%D9%87%D9%85+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F+++
  13. http://tejarat-online.avablog.ir/post/21/%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AA+%D8%B1%D9%81%D8%B9+%D8%B6%D8%B9%D9%81+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D9%88%D8%A8+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%87%D8%A7+++
  14. http://tejarat-online.avablog.ir/post/19/%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84+%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%87+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B5%D9%81%D8%AD%D8%A7%D8%AA+%D9%88%D8%A8
  15. http://tejarat-online.avablog.ir/post/17/%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%88%D8%B1%D8%B2%D8%B4%DB%8C
  16. http://webinja55.avablog.ir/post/33/%D9%BE%D9%84%D8%A7%DA%AF%DB%8C%D9%86+%28Plugin%29+%DB%8C%D8%A7+%D8%A7%D9%81%D8%B2%D9%88%D9%86%D9%87+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA%D8%9F+++
  17. http://webinja55.avablog.ir/post/31/%DA%AF%D9%88%D8%A7%D9%87%DB%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87+SSL+%DA%86%DB%8C%D8%B3%D8%AA+%D9%88+%DA%86%D8%B1%D8%A7+%D8%A7%DB%8C%D9%86%D9%82%D8%AF%D8%B1+%D9%85%D9%87%D9%85+%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%9F+++
  18. http://webinja55.avablog.ir/post/29/%D8%B6%D8%B1%D9%88%D8%B1%D8%AA+%D8%B1%D9%81%D8%B9+%D8%B6%D8%B9%D9%81+%D9%87%D8%A7%DB%8C+%D8%A7%D9%85%D9%86%DB%8C%D8%AA%DB%8C+%D9%88%D8%A8+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA+%D9%87%D8%A7
  19. http://webinja55.avablog.ir/post/27/%D8%A7%D8%B5%D9%88%D9%84+%D8%A7%D9%88%D9%84%DB%8C%D9%87+%D8%B7%D8%B1%D8%A7%D8%AD%DB%8C+%D8%B5%D9%81%D8%AD%D8%A7%D8%AA+%D9%88%D8%A8+++

http://webinja55.avablog.ir/post/35/3+%D8%B1%D9%88%D8%B4+%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C+%D8%B3%D8%A7%D8%AE%D8%AA+%D8%B3%D8%A7%DB%8C%D8%AA